PIKTNAUDŽIAVIMO RINKA REGLAMENTAS – ADMINISTRACINĖS ATSAKOMYBĖS KLAUSIMAS
-
Oksana Fruzerova
Published 2014-01-01
https://doi.org/10.15388/Teise.2014.0.3370
100-118.pdf

How to Cite

Fruzerova, O. (2014) “PIKTNAUDŽIAVIMO RINKA REGLAMENTAS – ADMINISTRACINĖS ATSAKOMYBĖS KLAUSIMAS”, Teisė, 91, pp. 100–118. doi:10.15388/Teise.2014.0.3370.

Abstract

Piktnaudžiavimo rinka direktyvoje 2003/6/EB numatyta, kad už draudimų piktnaudžiauti rinka pažeidimus,
t. y. už manipuliavimą rinka ir pasinaudojimą viešai neatskleista informacija, valstybės narės turi numatyti proporcingas ir atgrasančias sankcijas. Už minėtų draudimų pažeidimus Lietuvoje fiziniams asmenims remiantis
ATPK 1735 straipsnio 4 dalimi gali būti paskirta iki 30 tūkst. litų bauda (apie 8 700 eurų). Tačiau Piktnaudžiavimo rinka reglamentas, kuris greitu laiku pakeis 2003 m. direktyvą, už draudimų manipuliuoti rinka ir naudotis viešai neatskleista informacija pažeidimus fiziniams asmenims įtvirtina iki 5 mln. eurų administracines baudas. Pagrindinis straipsnio tikslas – išanalizuoti fizinių asmenų administracinės atsakomybės taikymo klausimą Lietuvoje, atsižvelgiant į naująjį ES piktnaudžiavimo rinka reglamentą.

Market abuse directive 2003/6/EC provides that member states for market abuse violations, market manipulation and insider dealing, should establish proportionate and dissuasive sanctions. According to Lithuanian administrative code (Article 1735) up to 30 000 litas (about 8 700 euros) penalty might be imposed on natural person for violation of prohibition of market manipulation and insider dealing. However, Market abuse regulation, that will soon replace directive 2003/6/EC, establishes 5 million EUR administrative pecuniary sanctions in respect of natural person for market manipulation and insider dealing. The main goal of this article is to analyze the issues of the administrative liability of natural person in Lithuania taking into consideration the upcoming EU market abuse regulation.

100-118.pdf

Downloads

Download data is not yet available.