Сонечки в новейшей русской прозе: к проблеме художественной трансформации мифологемы софийности
Русская литература: стратегии письма, чтения и преподавания
Наталья Ковтун
Published 2011-01-01
https://doi.org/10.15388/Litera.2011.2.2700
PDF

How to Cite

Ковтун, Н. (2011) “Сонечки в новейшей русской прозе: к проблеме художественной трансформации мифологемы софийности”, Literatūra, 53(2), pp. 53–70. doi:10.15388/Litera.2011.2.2700.

Abstract

SONEČKOS NAUJAUSIOJE RUSŲ PROZOJE: SOFIJOS MITOLOGEMOS MENINĖ TRANSFORMACIJA
Natalija Kovtun

Santrauka
L. Ulickajos apysakoje „Sonečka“ primenama ne viena kultūros tradicija, atgyja antikos, judaizmo, rusų klasikos siužetai, tačiau pagrindinis struktūrą formuojantis motyvas yra Sofija – pasaulio siela. Mistinis mokymas, amžinąjį moteriškumą laikantis svarbiausia figūra būties harmonijos paieškų kelyje, šiuolaikinei rašytojai įdomus ir savo dėmesiu soci­alinės lyties problematikai. Apysakoje remiamasi svarbiausiais gnosticizmo mitais, kurie sudarė vadi­namosios sofiologijos pagrindą, ignoruojant jų mis­tinį turinį.
Pagrindiniame apysakos siužete žaidžiama Pi­gmaliono „kompleksu“, išplėtotu V. Solovjovo po­ezijoje bei filosofijoje. Apysakos poetika pagrįsta kultūrinių praeities mitų veidrodiniu atspindėjimu, parodijavimu, priešingybių suartinimu bei tradicinių vertybių sistemos sukeistinimu, tačiau ja siekiama ne tik ironiškai permąstyti senus motyvus, bet ir sukurti naują meninį kodą. Vienu iš esminių visatos dėsnių vadinamas žaidimo dėsnis, o personažų sistema apy­sakoje grindžiama jų santykiu su žaidimo/kūrybos vertybe, todėl vienas veikėjas tampa režisieriumi/demiurgu, o kiti – veikėjais/marionetėmis.

PDF

Downloads

Download data is not yet available.