Abstract
Straipsnyje aptariama X a. islandų skaldo Egilio Skalagrimsono poezija, jos naujovės lyginamos su tradicine skaldų poezija. Pagrindinė skaldų žanrinė forma yra panegirika valdovui (drápa), kuri dažniausiai kuriama sudėtingu silabiniu drotkveto metru. Jos bruožai – pastovus skiemenų skaičius, aliteracijos ir vidiniai rimai. Palyginti su hipertrofuota menine forma, panegirikų turinys gana skurdus: apdainuojama valdovo drąsa ir šlovė, jo pergalės. Skalagrimsono poezija yra išsaugota Egilio sagos tekstuose. Šalia „atskirųjų posmų“ (lausavísur) išliko trys poemos, kuriose atsiskleidžia poeto talentas. Poema Galvos išpirka sukurta naujovišku metru rúnhenda, kuriam būdingas galūninis rimas, nevartotas senosios islandų poezijos. Šią panegiriką skaldas kūrė priverstinai, todėl ji skamba kaip iššūkis valdovui, jos kapotas ritmas bei tradicinių poetinių figūrų (keningų) gausa sukuria distanciją tarp poeto ir šlovinamojo. Giesmė Arinbjornui ir Skaudi sūnų netektis irgi įdiegia tam tikrų naujovių. Poetas atsisako griežtų metrikos kanonų, renkasi maksimaliai laisvą poetinę formą, kad galėtų išsakyti savo mintis ir jausmus. Skaldų poezija dažniausiai krypsta į išorinį subjektą, o Egilis šiose poemose atsigręžia į save: šlovina draugystę, aprauda savo giminės išnykimą, apmąsto nueitą gyvenimo kelią ir artėjančią mirtį. Egilis pirmasis skaldų poezijoje pavartojo lyrinius ir eleginius motyvus, atsisakė tradicinių keningų ir sukūrė savitą poetinį stilių.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
-
Jovita Dikmonienė,
Charles Martindale’s reception theory and ancient literature
,
Literatūra: Vol. 49 No. 3 (2007): the Classics
-
Julija Snezko,
“I sang the reeds as no one sang before me...”: semantics of the swamp in the poetry of K. D. Balmont
,
Literatūra: Vol. 61 No. 2 (2019): Russian Literature
-
Nijolė Juchnevičienė,
The Lives of Women in Plutarch’s Lives
,
Literatūra: Vol. 62 No. 3 (2020): Studies of Ancient Culture and Its Reception
-
Skirmantas Knieža,
Between the tropes and pragmatics: the rhetorical aspect of Rozmowa polaka z litwinem
,
Literatūra: Vol. 61 No. 3 (2019): Studies of Ancient Culture and Its Reception
-
Инга Видугирите,
THE PETERSBURG TEXT OF RUSSIAN LITERATURE AND THE VILNIUS TEXT OF LITHUANIAN LITERATURE: ONCE AGAIN ON THE ANALYTICAL VISTA OF VLADIMIR TOPOROV’S CONCEPT
,
Literatūra: Vol. 55 No. 2 (2013): Russian Literature
-
Marijus Šidlauskas,
Transformations of the Ideas of the Absurd in a Dead God’s World
,
Literatūra: Vol. 59 No. 1 (2017): Literature
-
Valérie Etter,
Devoir de mémoire et art contemporain: Christian Boltanski et Jochen Gerz
,
Literatūra: Vol. 59 No. 4 (2017): World Literatures
-
Viktė Tamošaitytė,
The Traits of Classical and Late Antiquity in Ausonius’ Poem Cupid Crucified
,
Literatūra: Vol. 55 No. 3 (2013): the Classics
-
Eleonora Lassan,
Counterpoint as a contentive and stylistic device in the intermedial genre (about Viktor Shenderovich’s A Flute Solo)
,
Literatūra: Vol. 61 No. 2 (2019): Russian Literature
-
Vytautas Ališauskas,
Transformation of the Classical genre: Quadratus and beginnings of Christian apology
,
Literatūra: Vol. 61 No. 3 (2019): Studies of Ancient Culture and Its Reception