Abstract
Straipsnyje aptariama X a. islandų skaldo Egilio Skalagrimsono poezija, jos naujovės lyginamos su tradicine skaldų poezija. Pagrindinė skaldų žanrinė forma yra panegirika valdovui (drápa), kuri dažniausiai kuriama sudėtingu silabiniu drotkveto metru. Jos bruožai – pastovus skiemenų skaičius, aliteracijos ir vidiniai rimai. Palyginti su hipertrofuota menine forma, panegirikų turinys gana skurdus: apdainuojama valdovo drąsa ir šlovė, jo pergalės. Skalagrimsono poezija yra išsaugota Egilio sagos tekstuose. Šalia „atskirųjų posmų“ (lausavísur) išliko trys poemos, kuriose atsiskleidžia poeto talentas. Poema Galvos išpirka sukurta naujovišku metru rúnhenda, kuriam būdingas galūninis rimas, nevartotas senosios islandų poezijos. Šią panegiriką skaldas kūrė priverstinai, todėl ji skamba kaip iššūkis valdovui, jos kapotas ritmas bei tradicinių poetinių figūrų (keningų) gausa sukuria distanciją tarp poeto ir šlovinamojo. Giesmė Arinbjornui ir Skaudi sūnų netektis irgi įdiegia tam tikrų naujovių. Poetas atsisako griežtų metrikos kanonų, renkasi maksimaliai laisvą poetinę formą, kad galėtų išsakyti savo mintis ir jausmus. Skaldų poezija dažniausiai krypsta į išorinį subjektą, o Egilis šiose poemose atsigręžia į save: šlovina draugystę, aprauda savo giminės išnykimą, apmąsto nueitą gyvenimo kelią ir artėjančią mirtį. Egilis pirmasis skaldų poezijoje pavartojo lyrinius ir eleginius motyvus, atsisakė tradicinių keningų ir sukūrė savitą poetinį stilių.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles by the same author(s)
-
Jovita Dikmonienė,
Who is the Real Addressee of Seneca’s Moral Letters to Lucilius?
,
Literatūra: Vol. 57 No. 3 (2015): the Classics
-
Milda Danytė,
Changes in identity in Alice Munro’s stories: a sociopsychological analysis
,
Literatūra: Vol. 56 No. 4 (2014): World Literatures
-
Jurgita Žana Žana Raškevičiūtė,
“It Has Been so Long Since I Last Wrote to You, yet I Have Been Writing This Letter for Such a Long Time…”: The Letters of Janina Degutytė to Teresė Ramanauskaitė Bukauskienė
,
Literatūra: Vol. 60 No. 1 (2018): Literatūre
-
Nijolė Vaičiulėnaitė-Kašelionienė,
Les formes de la nostalgie dans la poésie d’Oscar Milosz et d’Alfonsas Nyka-Niliūnas
,
Literatūra: Vol. 59 No. 4 (2017): World Literatures
-
Ramunė Bleizgienė,
A People’s Writer for Peasant Readers: The Early Reception of Žemaitė’s Writings (1895–1915)
,
Literatūra: Vol. 61 No. 1 (2019): Literature
-
Audinga Peluritytė-Tikuišienė,
Who and what is doing in Henrikas Radauskas poetry?
,
Literatūra: Vol. 52 No. 1 (2010): Lithuanian Literature
-
Olga Bartoshevich-Zhagel,
“No, I Will Not Hide from the Great Mess…”: Mandelstam and Akhmatova
,
Literatūra: Vol. 62 No. 2 (2020): Rusistica Vilnensis
-
Naglis Kardelis,
Some notes on the reception of Egypt in Herodotus’s Histories
,
Literatūra: Vol. 47 No. 3 (2005): the Classics
-
Johan Tralau,
Father, Womb, Blood: Apollo’s embryological theory, the ethics of revenge, and the supposed exclusion of women in Aischylos’ Eumenides
,
Literatūra: Vol. 61 No. 3 (2019): Studies of Ancient Culture and Its Reception
-
Dalia Čiočytė,
The Archetypical Metaphor of Life as Dream and Its Literary Interpretations
,
Literatūra: Vol. 50 No. 1 (2008): Lithuanian Literature