Informacinių sistemų ir verslo suderinamumo užtikrinimo modelis
Informacinės technologijos
Gediminas Rumšas
Rimvydas Skyrius
Published 2014-01-01
https://doi.org/10.15388/Im.2014.0.3102
95-107.pdf (Lithuanian)

How to Cite

Rumšas, G., & Skyrius, R. (2014). Informacinių sistemų ir verslo suderinamumo užtikrinimo modelis. Information & Media, 67, 95-107. https://doi.org/10.15388/Im.2014.0.3102

Abstract

Informacinėms sistemoms (toliau – IS) išplitus ir įsitvirtinus organizacijų veikloje, nemažai dėmesio skirta jų plėtrai ir tobulėjančioms technologijoms, tačiau santykinai mažesnio dėmesio sulaukė jų sukuriama vertė ir jos didinimo keliai. Vienas iš kritinių IS sėkmės veiksnių yra IS ir verslo suderinamumas, kurio tyrimų svarbą jau gerą dešimtmetį pabrėžia daugelis mokslininkų. Šiuolaikinės organizacijos taip pat supranta, kad būtina užtikrinti naudojamų IS ir verslo strategijos, tikslų bei procesų suderinamumą, tačiau nėra apibrėžtų metodų šiam suderinamumui užtikrinti.
Šio darbo tikslas – pateikti teorinio modelio, kuris leistų geriau užtikrinti IS ir verslo suderinamumą, pagrindines nuostatas. Darbe nustatomos verslo ir IS suderinamumą sukeliančios problemos, siūlomas suderinamumo užtikrinimo modelis, kurį sudaro suderinamumo užtikrinimo bei sėkmės vertinimo metodai.
Pagrindiniai žodžiai: IS strateginis planavimas, IS ir verslo suderinamumas

Information systems and business alignment model
Gediminas Rumšas, Rimvydas Skyrius

Summary
The paper analyses information systems and business alignment as a critical factor for information system success. After performing an analysis of current alignment issues it is stated that main such issues in various stages of information systems planning could be handled by thorough systematical approach. An alignment model consisting of recommendations in Planning, Implementation, Evaluation and Improvement phases is proposed and implemented during a project in Lithuanian organization. Alignment model implementation during strategic planning sessions led to following results: 1) identification of main organizational IT priorities; 2) evaluation of current software solutions and their importance to business; 3) data-based support for strategic IT decision making.

95-107.pdf (Lithuanian)

Downloads

Download data is not yet available.